مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 11:502023-06-20پزشكي

مراقب بیماری تب کریمه کنگو در ایام عید قربان باشید


رییس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان با توجه به احتمال ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در تماس با خون و ترشحات دام آلوده در ایام عید قربان به همشهریان هشدار داد.

- ایسنا/کرمان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان با توجه به احتمال ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در تماس با خون و ترشحات دام آلوده در ایام عید قربان به همشهریان هشدار داد.

محمود مقامی امروز 30 خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین دام و انسان است که از طریق نیش کنه، تماس با خون و ترشحات دام آلوده و مصرف گوشت های آلوده پیش سرد نشده حاصل از ذبح غیربهداشتی دام ها خارج از کشتارگاه به انسان منتقل می شود.

وی به همشهریان توصیه کرد: با توجه به حضور بازرسین بهداشتی و ناظرین شرعی در کشتارگاه دام شهرستان در عید قربان، از ذبح غیربهداشتی دام خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

مقامی تاکید کرد: انجام روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان همچون پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه و ماسک ضروری است.

وی افزود: اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پز، نگهداری لاشه دام در یخچال به صورت کامل بمدت 24 ساعت و جگر، امعا و احشا بمدت 48 ساعت، خودداری از له کردن کنه با دست، استفاده از دستکش برای خرد کردن گوشت های قربانی بعد از 24 ساعت نگهداری در یخچال از راه های پیشگیری بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب بیماری تب کریمه کنگو در ایام عید قربان باشید

مراقب بیماری تب کریمه کنگو در ایام عید قربان باشید